dimarts, de gener 31, 2012

Els meus 200 dies a l’Ajuntament de Reus

Aquest 31 de gener ha estat el meu darrer dia treballant al Gabinet de Comunicació de l'Ajuntament de Reus. Des que em van comunicar que prescindien dels meus serveis, aquests dies m'han passat moltes coses pel cap. Emprenyamenta, i decepció són els sentiments que poden caracteritzar millor comm m'he sentit. Vaig arribar a l'Ajuntament de Reus el juliol passat perquè em van venir a buscar. Vam parlar i ens vam entendre. Vaig deixar una feina per incorporar-me a una altra amb el lògic objectiu dels quatre anys de mandat. Però hi he estat una mica més de mig any, concretament 200 dies, comptant el que vam tancar la incorporació i un altre de planificació abans de començar.

Tothom té cent dies. En el meu cas en vaig tenir seixanta-cinc com a cap de comunicació corporativa i amb l'agost -aquest mes que en el nostre estimat país s'atura gairebé tot- pel mig. El setembre em van comunicar que havien decidir incorporar una persona amb més experiència. Dos mesos després de decantar-se per mi entre diverses opcions creien que no era la persona adequada pel càrrec. La sensació va ser que no m'havien ni deixat arrencar la màquina. Però em van oferir quedar per assumir el paper de coordinador amb especial atenció a la web i les xarxes socials. Vaig decidir continuar. Vaig fer un esforç important després d'un cop moral com aquest, adoptant una actitut de colaboració i lleialtat màxima. Tres mesos després em comuniquen que prescindeixen de mi "a causa del reajustament de l'àrea" i que la meva relació amb l'Ajuntament de Reus acabava el 31 de gener.

Costa fer un balanç fred d'aquesta curta, intensa i tormentosa etapa de la vida laboral. Hi ha persones que m'han decepcionat. Però també he conegut bones persones i grans professionals, d'aquelles que és un plaer treballar amb elles. Hi he dedicat moltes hores a l'Ajuntament de Reus. M'hi he implicat molt. No sé treballar d'una altra manera. Fins el darrer dia he estat treballant. Estic satisfet de la feina feta, tot i que tinc la sensació que només havia començat. Hem rentat la cara a la revista municipal, El Mercadal, abaratint-lo i donant-li un nou aire, més dinàmic.

Hem situat l'Ajuntament de Reus en l'era 2.0, amb un Twitter que ja supera els 800 seguidors i una sèrie de pàgines de Facebook que volen acostar l'Ajuntament a la ciutadania, obrir nous canals bidireccionals. Encara queda molt camí a recórrer en aquest àmbit, com el que vam fer al Parc de Nadal, una gran experiència 2.0. He dedicat moltes hores a reorganitzar les webs municipals. He intentat colaborar al màxim amb els mitjans, perquè aquesta ha de ser la feina d'un gabinet de comunicació: mantenir l'equilibri entre emissor i receptor.

Però s'ha acabat. Cal mirar endavant. L'etapa reusenca em deixa un cert dany moral. Amb el temps espero poder positivitzar aquests 200 dies a l'Ala Oest del Mercadal, d'haver treballat en un Ajuntament de grans dimensions com el reusenc i en un moment històric com el del canvi de govern després de 32 anys. Ja fa dies que estic analitzant i traient conclusions. La gent que em coneix ja sap com sóc, com treballo, que sóc capaç de fer i les meves limitacions. Tinc la sensació d'haver estat una peça que l'han mogut d'un lloc a l'altre i al final m’han deixat fora del tauler. He patit un accident, però ja m'he aixecat i estic preparat il·lusionat per a nous reptes.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

No deixis que et trepitgin mai, Jordi. Els polítics pensen i actuen amb una lógica diferent a la resta de mortals, i encara que portis molt temps treballant amb ells, sempre et sorprenen amb alguna decisió marciana.
Ets un bon professional, t'aixecaràs i d'aquí no res tornaràs a treballar, i un dia, aquells que t'han fet fora veuran on hauràs arribat i es faran petits, petits, petits...

Albert Solé

Anònim ha dit...

Benvolgut Jordi,

Jo crec,que millor que ningú, sé com et sens. Jo vaig durar molt més temps ,però el final va ser igual de decebedor.
Jo vaig començar fa 9 anys, vaig deixar una feina ben pagada, perquè m’il•lusionava el projecte. Ho vaig fer, en un moment en que la fira estava amb turbulències, però m’il•lusionava el projecte. Hi vaig anar cobrant menys diners que en la feina anterior, però m’il•lusionava el projecte. Aquests anys he portat la fira per tota la ciutat, fins deixar-la a la seva ubicació definitiva.
Ara, ara es quan podia fer realitat aquell projecte, que tant m’il•lusionava. Es a partir d’ara , amb unes instal•lacions definitives, quan podia fer realitat el meu somni. Però mitjançant un e-mail , aquell cap de setmana, hem varen citar, a la casa gran, al següent dilluns, a les 13:30 –hora dels covards- per donar-me una carta. Quant t’ensumes de que va la carta, et venen al cap, tot el treball esmerçat, tot el sacrifici i tot el patiment durant el temps; que has dedicat a que tot surti bé, el mateix temps que has pispat a casa.
Bé Jordi, segur que ens aixecarem. Hi el temps col•locarà a tothom al seu lloc. Ningú pot enredar a tots durant tot el temps.

Jordi Martí , va ser director de firaReus.

jordi salvat ha dit...

Gràcies Albert i Jordi,

Si una cosa he après en aquesta vida és que les formes són molt importants i en la política, encara més. Els detalls són molt importants. Més del que moltes persones pensen. I més perquè tot s'acaba sabent.