dissabte, de febrer 27, 2010

TV Mítica (XVI): El gran héroe americano

De les sobretaules d'estiu de la meva infantesa recordo amb molt d'afecte El gran héroe americano. Es tracta d'una sèrie nord-americana que la podríem situar, sens dubte, entre els clàssics dels anys 80. Al nostre país va ser emesa els estius del 1984 i 1985 i ens va fer disfrutar amb les aventures d'un heroi una mica patós vestit amb un vestit estrany, interpretat per Willam Katt, i ajudat per un veterà agent el FBI, Robert Culp. El vestit en qüestió, que li conferia certs poders, inclòs el de volar, li havia estat proporcionat pels extraterrestres. També hi havia la noia, interpretada per Connie Sellecka, amb la qual s'acaba casant.

Fa uns mesos vaig veure una part d'un capítol d'aquesta sèrie per TD8 i em va semblar una mica "patillera" però em va traslladar a aquelles tardes dels vuitanta. Aquell capítol el vaig agafar començat. Avui, veient, la careta d'entrada, m'he emocionat. En 25 anys la televisió ha evolucionat molt i l'allau de sèrie que ens arriben de l'altra banda de l'Atlàntic no ens han de fer oblidar aquelles sèries que s'han d'enmarcar en una època concreta i que tan bé ens ho van fer passar. Un d'aquests productes és El gran héroe americano.

Hi ha hagut algun projecte per fer una pel·lícula basada en aquesta sèrie, però finalment no ha arribat a bon port. Ens haurem de conformar, doncs, amb la sèrie. Aprofiteu i recordeu El gran héroe americano. Jo recordaré com algun dia vaig intentar volar com el Ralph. I no ho vaig aconseguir.