divendres, d’abril 30, 2010

TV mítica (XVIII): No te rías que es peor i l'Estadella

Avui ens hem assabentat de la mort d'en Jordi Estadella i personalment és d'aquelles notícies que et toquen part sensible perquè la seva figura inconfusible, la seva barba, una veu molt característica, el seu humor, formen part del meu imaginari. Estadella em recorda els inicis de TV3 -presentant Filiprim o Piano Bar- , alguns personatges que doblava com l'Inspector Gadget o fent de mestre de cerimònies de Un, dos, tres i sobretot No te rías que es peor, aquell consurs de TVE que ens acompanyava al migdia, just abans de marxar cap a col·legi.

Recordo com feiem al ronso quan els pares ens deien que ja era l'hora de marxar cap l'escola. Volíem veure el Perdo Reyes, el Marianico el Corto, el Señor Barragán i companyia intentant fer riure els concursants amb els seus acudits. I presentant el programa la seva primera temporada, en Jordi Estadella. No te rías que es peor va acabar el 1995, ja sense l'Estadella, que va continuar la seva carrera televisiva i sobretot radiofònica. I en el doblatge. Els últims anys hem pogut sentir la seva veu doblant Lord John Marbury, l'ambaixador de la Gran Bretanya als Estats Units d'una de les meves sèries de referència, The West Wing.

I acabo recordant el lligam de Jordi Estadella amb Torredembarra. Se'l podia veure sovint passant les vacances o alguns caps de setmana. Encara recordo quan em va fotre bronca perquè amb la meva Derbi Variant ocupava part de la calçada mentre estava parat. Algun amic exagerava l'incident dient que va estar a punt d'atropellar-me amb el seu cotxe. Segur que no va ser així. Ens agrada exagerar. És una petita anècdota que guardo d'aquest mite radiofònic.

3 comentaris:

Dafne ha dit...

Ahir al matí em vaig assabentar de la seva mort. No sabia que estava malalt i vaig pensar que potser era d`accident, vaig buscar per la xarxa, i novament, una altra persona mor per malaltia.
No són massa les morts per càncer??? Per què no fem res davant d'aquesta invasió de mutacions de cèl·lules, que en el camp de Tarragona, encara és més espectacular. I les al·lèrgies. Pot ser són massa grans els interessos que més val callar i no aixecar la llebre.
Ja veus me´n vaig de la mort del Jordi Estadella a una altra cosa, però no creus que s'hauria de gratar una mica????
Salut!!!!

La Gaianada del Baix Gaià ha dit...

En pau descansi...

Deixem una mica de propaganda d'una festa que estem muntant.

El 14 de Març organitzem la segona festa per l'autogestió amb DJ's!

Més informació al nostre bloc!

http://lagaianadadelbaixgaia.blogspot.com

jordi salvat ha dit...

Hola Dafne,

Tens força raó. Fa por la quantitat de gent que mor de càncer al nostre país. Alguina cosa falla. I d'al·lèrgies cada cop n'hi ha més i de diferents. La culpa sembla ser de la contaminació i del poc contacte amb el camp. O això ens diuen...