Aquests dies he rellegit un llibre que recomano fervorosament als qui esteu interessats en millorar l'ambient de treball de l'empresa o institució on treballeu. O almenys intentar-ho. Es tracta de El benefici, d'Àlex Rovira i Georges Escribano. És un llibre de 150 pàgines que us el podeu pulir en una tarda, però que convida a repassar-lo i aplicar-lo a les vostres experiències laborals.
Cada cop m'interessen més aquest tipus de llibres, que van més enllà de la comunicació i entren en el terreny de les relacions humanes i la psicologia. Sovint em pregunto perquè és produeixen cert tipus de conductes en organitzacions que no fan més que baixar l'eficiència i danyar la imatge de la institució o organització en qüestió. Per què són tan complicades certes persones, que a vegades més aviat semblen cistells de crancs, perquè no saps com agafar-les perquè no saps per on et sortiran? Sóc un gran defensor del treball en equip, de la transversalitat i per fer-ho cal fer un esforç perquè tots tenim els nostre caràcter, que topa amb altres caràcters.
De llibres com El benefici n'he llegit alguns, però aquest m'ha agradat expecialment i hi penso sovint en el meu dia a dia laboral. Va més enllà del típic i tòpic manual d'autoajuda. És un llibre que transmet optimisme, que és possible sortir de situacions complicades analitzant a fons la situació, detectant els problemes i posant-hi solució.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada