dissabte, de setembre 10, 2011

Pep Guardiola, un referent



Diuen que molts pixem colònia quan parla Pep Guardiola. En el meu cas reconec haver quedat profundament impressionat pel discurs de l'actual entrenador del Barça quan aquesta setmana va rebre la medalla d'or del Parlament de Catalunya i haver miccionat grans quantitats de perfum del car. Vaig escoltar la seva intervenció en diferit, avisat ja de multitut de crítiques positives. Qui havia sentit en directe era la directora de Televisió de Catalunya i amiga de l'homenatjat, Mònica Terribas, que va estar brillant, sobretot en el final.

Sobre el discurs de Guardiola us haig de dir que coincideixo molt amb ell. Jo també sóc defensor del treball en equip, de l'esforç i del treball a la feina i de deixar fluir el talent sense por. M'agrada i disfruto seguir aprenent dia a dia de persones que en saben més que jo en molts aspectes de la meva feina i de la vida. També sóc un apassionat del meu ofici: la comunicació. L'he pogut viure des de diferents posicions, igual que Guardiola, abans jugador i ara entrenador. I gaudeixo d'aquells moments especials, en què tot quadra, com deia el tècnic blaugrana dijous.

El que més admiro d'en Pep és aquesta revalorització que ha aconseguit del sentit comú, acostumats a personatges públics que es mouen per la vida impulsats per tot menys pel menys comú dels sentits. Guardiola ha recuperat valors que els darrers anys estaven guardats en un calaix, plens de la pols del relativisme i la llei del mínim esforç. No, amics. Calen uns valors per fer les coses bé. I en aquest país i aquest moment, tan mancat de referents, Josep Guardiola s'erigeix com un model i un referent per a molta gent i aquest és el meus cas també. "Si ens aixequem ben d'hora, i treballem sense retrets, som un país imparable" és ja una frase mítica dins l'imaginari català.

Us deixo el seu discurs de l’altre dia al Parlament perquè el pogueu sentir si no ho heu fet ja. I una darrera recomanació: el llibre del bon amic Miquel Àngel Violan El mètode Guardiola, que us ajudarà a conèixer una mica més la filosofia del de Santpedor i com aplicar-la a les vostres organitzacions i a la vida.