Durant aquest mes de març hem pogut analitzar el Pla de Vialitat de Torredembarra, exposat al públic al Pati del Castell. Les planificacions de futur acostumen a dibuixar sempre escenaris perfectes, amb molt d'ordre i comoditats pels afectats, però després, quan es passa de la teoria a la pràctica, apareixen els problemes i les disfuncions. Torredembarra fa molts anys que necessitava un pla de vialitat. Des que fa ja més d'una dècada el nostre municipi va iniciar un creixement exponencial tan de població com d'habitatges i hem passat de ser un poble a una petita ciutat han aparegut molts problemes, sobretot en la circulació.
Fins ara ha faltat valentia per part dels diferents equips de govern municipal per ordenar el trànsit de vehicles i persones.Les pressions d'alguns veïns i comerciants han anat endarrerint la conversió del nucli antic en una zona exclusiva o gairebé exclusiva als vianants. Tot han estat pedaços, que mai acaben d'acontentar ningú i creen més problemes que solucions. Que el carrer Antoni Roig i carrers propers s'han de tancar al pas de vehicles és una necessitat si es vol potenciar la part antiga del municipi, una de les grans assignatures pendents de Torredembarra. No es pot anar amb cotxe fins davant d'una botiga o el lloc on hem de fer una gestió. No ho podem fer en altres poblacions i a Torredembarra passa el mateix, tot i que ens emprenyi a vegades.
La conversió de l'antiga carretera N-340 en una via urbana és un altre punt molt important pel futur de la vialitat al nostre municipi. Es tracta d'una artèria que no es pot desaprofitar i que hauran de compartir vehicles i vianants aprofitant al màxim totes les potencialitats. La transformació en una gran avinguda farà que s'acabi amb una barrera que fractura el municipi.
Torredembarra seguirà creixent els propers anys i des de l'Ajuntantament s'assumeix l'horitzó dels 25.000 habitants el 2020. No té res a veure aquest municipi que se'ns dibuixa d'aquí a quinze anys amb el poble dels inicis de la democràcia i hi ha molta gent que li costa comprendre que Torredembarra va molt més enllà del carrer Antoni Roig i la plaça de la Font. És també la Marítima, els Munts o les Àmfores. Aquestes distàncies no es poden fer a peu -és evident- però si tots utilitzem el cotxe per anar d'una banda a l'altra es crea un problema d'aparcament.
Precisament l'aparcament és un dels grans problemes de Torredembarra. N'hi haurà prou amb els tres grans pàrquings projectats pel Pla de Vialitat? Tinc seriosos dubtes. El transport públic és un altre punt fosc de la Torredembarra actual. Tot i els esforços municipals per potenciar el transport públic a la gent li costa renunciar al cotxe privat.
Publicat al número 101 del Diari de la Torre (abril 2006)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada