divendres, d’octubre 23, 2009

Cròniques de l'altra banda (LXIX): Descoberta a Vilabella

Ja us vaig dir que aquesta secció del blog canviaria i no seria fixa. Avui torna per explicar-vos una d'aquelles sorpreses que et depara la comarca de l'Alt Camp. Ja m'ha passat diverses vegades i fa un parell de setmanes, el consell d'alcaldes celebrat a Vilabella em va permetre conèixer de primera mà la Pinacoteca Mossèn Romà Comamala, ubicada al bell mig d'aquest municipi de l'Alt Camp, tocant ja al Tarragonès i que no arriba al miler d'habitants. Això sí, abunden els qui es diuen Salvat de cognom. Però no hi tinc família. En resum, una nova agradable sorpresa que m'agradaria compartir amb vosaltres.

Realitzar un consell d'alcaldes envoltat de quadres és un luxe. Abans, però, el director del Museu de Valls, Jordi París, ens va fer una completa visita guiada a alcaldes i tècnics del Consell a la Pinacoteca, uns fons de gairebé dos centenars de pintures, escultures i tot tipus d'art religiós, de les quals n'hi ha exposades un centenar llarg. Romà Comamala va estar molts anys de rector a Vilabella va aplegar aquestes obres fins poc abans de la seva mort l'any 2000. Comamala venia d'una família burgesa barcelonina i va usar la seva herència en la confecció d'aquesta col·lecció gairebé única a Catalunya. També era escriptor.

A Vilabella ja hi he estat diversos cops en la meva etapa al Consell Comarcal de l'Alt Camp, però encara no hava pogut visitar amb tranquil·litat la Pinacoteca. Aquell dia ho vaig podr fer. Us recomano la visita. La estada a Vilabella em va servir per saber que la segona novel·la d'Anselm Aguadé ja acabada i preparada per entrar a impremta. M'ho va explicar ell mateix, que es regidor a l'ajuntament vilabellenc. Després de les bones sensacions de Rabassa Morta, un drama ambientat en el Penedès de finals del segle XIX, espero impacientment la segona obra de qui em m'ensenyava informàtica a finals dels vuitanta, l'època del Logo, Wordperfect i Framework. Ara gaudeixo de la seva narrativa.