dilluns, de gener 07, 2008

A 80 km/h


Una de les lleis no escrites del tripartit és la de la compensació. Els exemples són evidents en quatre anys i escaig d’aquest tipus de govern. A vegades el ciutadà no nota els efectes d’aquest equilibri de forces, però altres cops, sí. Per exemple, quan Joan Ferran parla "d’arrencar la crosta nacionalista de TV3", escorant el tripartit cap a l’espanyolisme més ranci, poc ho notem els soferts contribuents tot i que ens pot fer emprenyat molt. Quan Carod-Rovira i els consellers de Cultura d’Euskadi i Galícia signen un document per potenciar les seves seleccions esportives, inclinant el pendol cap al sobiranisme, tampoc massa no ho patim els ciutadans tot i que poguem pensar que és un brindis al sol i ens costarà molt veutr un Catalunya-Espanya en un Mundial.

Però la tercera pota del pacte és Iniciativa per Catalunya Verds-Esquerra Unida i Alternativa, que ha d’acontentar un electorat que demana politiques socialment avançades i sostenibles ecològicament. I és aquí quan el conseller Baltasar es treu del barret una mesura totalment absurda: limitar a 80 km/h la velocitat màxima a les vies d’accés a Barcelona. I aquí sí que ho notem els ciutadans que volem complir les lleis, que fins ara anàvem a 120 km/h per vies ràpides i ara ens toca anar a pas de tortuga en nom de la sostenibilitat.

Ja fa uns mesos el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) va afirmar que aquesta mesura impulsada pel tripartit no reduïrà la contaminació i els consellers ecosocialistes se'ls van tirar al coll acusant-los d'ana contra el govern. Arguments? Cap. I a mí, perdoneu-me, però en matèria automobilística em desperten més confiança els amics del RACC que els tècnics d'Iniciativa. Reduir la velocitat màxima a l'àrea metropolitana a 80 km/h és una mesura de cara a la galeria, per acontentar l'electorat ecologista (de debò?) i no pas efectiva (més aviat efectista).

I no és que vagi en contra d'Iniciativa. És que el passat 29 de desembre em vaig sentir molt idiota anant a 80 km/h per l’autopista d’accés a Barcelona (abans m’atrevia a anar-hi amb tren, però ara prefereixo anar sobre segur ) i tothom adelantant-me (encara no multaven, només avisaven). Molt sovint per aquestes carreteres properes a la capital catalana vas a velocitats ridícules a causa de la congestió (aquesta és la gran causa de la contaminació) i quan pot anar a una velocitat raonable (sóc dels que crec que la velocitat adequada depèn del tipus de via) t’ho impedeixen per unes raons per a mi i molts altres catalans injustificades. Però això és la llei de la compensació.

10 comentaris:

mossèn ha dit...

la velocitat ??? ... un maldecap !!! ... salut

El fantasma del castillo ha dit...

Eso no es nada Jordi..pronto nos haran ir andando, luego a cuatro patas y mas tarde nos pondran un tapon al culo...para que no contaminemos;Es de risa la medida tomada. Esta gente estan afiliados al PROHIBIDO; Que quiten el nudo de la Trinidad...eso si que contamina y mas años dura...Si Egggque. besitos

Anònim ha dit...

Jordi, no et queixis que tu només i vas de tant en tant ...

Anònim ha dit...

Per què et mereixen més confiança els tècnics del RACC ? Es tracta d'una entitat que té interès, perfectament legítim, en el cotxe com a mitjà de transport.

Em sembla un pèl demagògic dir "tècnics d'ICV" i no "tècnics del Departament de Medi Ambient", perquè aquest Departament també en té tècnics, tant bons com els del RACC.

La mesura de limitació de velocitat no és tan estranya. A moltes ciutats europees està implantada de fa cert temps.

Tondo Rotondo ha dit...

En tot aquest debat sobre mobilitat, canvi climàtic, etc. hi trobo a faltar un tema: la potenciació del transport públic de proximitat -més enllà de Barcelona-.

Anar de Flix a Ulldecona amb transport públic.

Anar de Tarragona a Ulldemolins amb transport públic.

Anar de Colldejou a Reus amb transpprt públic.

Anar de Nulles a Reus amb transport públic.

Caldria investigar millor els motius reals pels quals no es potencia una xarxa ferroviària de qualitat i un tramvia que uneixi els principals pobles del Camp de Tarragona.

I per fer-ho cal apuntar a l'empresa Plana -més poderosa del que sembla-, al Gremi de Transportistes, etc.

El fantasma del castillo ha dit...

Querido Tondo..eso no interesa, todos los dineros van para Barna; Somos los pueblerinos..¡Viva el centralismo!; ¡Viva los pixa-pins!. Tarragona y Lerida, que nos den....aunque si quieres, le podemos hechar la culpa a Madrid. besitos

octavi ha dit...

Crec que encara es contaminarà més, ja que tot i que vagis més lent, estaràs més estona contaminant menys. L'efecte encara serà més negatiu. És una mesura indignant, tindria sentit si tinguéssim un transport públic de qualitat, però ni així. Incrementen els peatges, els bitllets de RENFE, limiten la velocitat, tenim un aeroport de segona divisió, no hi ha AVE a Barcelona...però tots seguim igual.

Anònim ha dit...

Los socialistas siembran tempestades y recogen votos. Así son las cosas; y por lo que se vé y se adivina, así será en Marzo.

Hay lo que hay y no hi ha mes c...

Anònim ha dit...

Hola Jordi, tu sempre contra el que fa ICV. Una dada. Cada any moren a l’estat espanyol 16000 persones (3000 a Catalunya) per la contaminació atmosfèrica. Et sembla absurd portar a terme una restricció que ja s'aplica a altres ciutats d'Europa que és no per millorar la mobilitat si no la salut de les persones. Sembla que a tu i al Racc tan us fa la salut de la gent. Més sentit comú i menys odi permament cap a ICV. Per coses absurdes, ja hi ha els d'ERC!. Fes memòria home de les coses que fa el Carod etc.

Anònim ha dit...

Pues hace pocos dias fui y vine a Barcelona y en toda la zona de 80km por hora, iba todo el mundo a esa velocidad. Menos mal que nos vamos volviendo civilizados