dissabte, de setembre 27, 2008

Cròniques de l'altra banda (XXV): Mig any a l'Alt Camp

Avui es compleixen sis mesos que vaig convertir-me en Cap de Premsa i Comunicació del Consell Comarcal de l'Alt Camp i és un bon moment per fer balanç. Assumir aquest càrrec va significar un canvi molt important en la meva vida.Per una banda passava a l'altra banda de la trinxera, de cobrir, elaborar, jeraquitzar notícies a ser-ne un emissor. Evidentment tenia alguns dubtes si m'agradaria aquest nou rol i mig any després puc assegurar-vos que estic gaudint de la nova feina. La comunicació és un camp molt ampli, que va des de redactar notes de premsa o organitzar rodes de premsa -com la de la imatge de dalt- a elaborar plans de comunicació a mig o llarg termini i preparar protocols per afrontar situacions de crisi.

Aquesta feina també m'està permetent descobrir una comarca, l'Alt Camp, molt desconeguda a la resta del Camp de Tarragona i Catalunya. Té unes potencialitats impressionants. Més enllà de Valls hi ha 22 municipis diferents i alguns amb racons encisadors. Ara no en diré cap perquè me'n deixaré. Poder repassar els 24 posts anteriors. He treballat amb molts alcaldes colze a colze perquè una de les meves missions és donar suport en comunicació als pobles de la comarca. He conegut moltes persones i ha estat gratificant. Tinc la sensació d'haver fet molta feina -partia de zero ja que fins a la meva arribada no hi havia departament de Premsa i Comunicació al Consell- però és que en queda molta per fer. No m'avorriré.

Aquest mig any a l'Alt Camp ha coincidit amb una setmana intensa pel relleu a l'alcaldia de la capital -a l'anterior post us en parlo-. No ho he viscut en primera persona però tampoc en tercera. Ha estat una operació gairebé modèlica si tenim en compte la complexitat de la política vallenca. Però la meva feina està al Consell Comarcal de l'Alt Camp i aquest curs polític tindrem molta feina amb la inauguració de la nova seu com a gran esdeveniment. Però hi ha moltes més històries en marxa, que anirem desgranant setmana rera setmana.