dissabte, de maig 31, 2008

Cròniques de l'altra banda (X)

Ja en portem deu! Em quedem pocs pobles de l'Alt Camp per visitar però aquesta setmana he anat a dos. Dilluns vaig estar a Rodonyà, municipi tocant ja al Baix Penedès. No arriba als 500 habitants però parlant amb l'alcalde, Josep Maria Saumell, vaig poder comprovar que és un poble força dinàmic i que ara volen engegar un nou projecte per guanyar potencial turístic: la restauració del Castell. També hi ha certa inquietut pel projecte d'instal·lar un abocador de runes al municipi veí del Montmell que podria contaminar el magnífic aqüifer que hi ha sota Rodonyà i pobles veïns.

L'altre poble que vaig visitar va ser dijous els Garidells, un dels més petits de la comarca -al voltant dels 200 habitants- i situat al límit amb el Tarragonès. L'alcalde, l'Amadeu Duch, em va explicar alguns projectes que han d'acabar de quallar i interessants per al municipi.

Dimecres va ser un dia distret. Més de 350 dones van desembarcar a l'Alt Camp procedents de a comarca veïna del Baix Camp. Era la XV Trobada de Dones del Baix Camp, que van visitar diferents punts de la comarca i van acabar la jornada amb un dinar a la Sala Kursaal (encara no he esbrinat perquè és diu així) en què també hi vaig ser. S'ho van passar molt bé i vaig poder comprovar el carisma de la Núria Feliu, que no va parar de signar un llibre que ha fet de poemes i va fer vibrar la sala recitant versos.

El mateix dimecres vam presentar la participació dels cellers de l'Alt Camp en la Fira DO Tarragona que s'està fent aquest cap de setmana a la Rambla Nova de Tarragona. Sis dels tretze cellers que estan a la Rambla són de l'Alt Camp i és que en aquesta comarca es fa molt vi i cada vegada de més qualitat, però costa que els restauradors i els consumidors valorin el que està més a prop de casa i miren molt lluny. L'altre dia vaig provar l'Adernats, un vi de la Cooperativa de Nulles. De vi no n'entenc encara massa -no farem cap impostura- però era un vi blanc fresc i afruitat que entrava molt bé. Entreu al bloc del Jordi Castells que en sap més de vins.