dimecres, de juny 21, 2006

La "marea roja" no és la meva

Parlem del Mundial? Doncs parlem del Mundial. Ho estic intentant. Em fixo com a referents Puyol, Xavi, Iniesta, Cesc, Xavi Alonso... però no hi ha manera. Poden més aquestes imatges gairebé esotèriques de gent vestida de torero, amb perruques vermelles, la bandera amb "l'aguilucho", aquells torets articulats... Ho sento però no puc.
Em sento molt més pròxim a l'Argentina de Messi i Saviola o l'Holanda de Van Nistelroy o Van Bommel. O l'Anglaterra de Gerrard i Lampard o el Brasil de Ronaldinho i Kaká. La meva selecció és la catalana. Potser no passaria de la primera fase (o sí), però no la deixen participar en competicions oficials i les "costellades" del Nadal cada dia em fan més gràcia.
No vull que Espanya guanyi el Mundial pels referents que significa. "Contra el Estatut, la selección" diuen alguns. No m'identifico amb tot això. Hi ha qui li costa entendre'm i altres que tenen el mateix punt de vista que jo. Enmig e la "marea roja" no m'hi trobareu.