Aquesta setmana
passada vam conèixer la campanya impulsada des del PP de Salou a Madrid i
Saragossa sota el lema “Si no conoces Salou, no conoces España”. Més enllà dels
mitjans del territori, els diaris d’abast estatal es van apuntar ràpidament a
fer una gran cobertura de la notícia. En sortien titulars molt golosos. No
deixa de ser curiós que un partit polític faci una campanya d’aquest tipus,
quan una població com Salou disposa d’un potent Patronat de Turisme, amb una
estratègia ben definida i en la qual s’hi aboquen molts recursos. Encara sorprèn
més quan els populars governen el municipi al junt amb CiU i entre les seves
competències no hi és el Turisme, que està en mans convergents.
Però és que no
ens trobem davant d’una campanya turística sinó política, que a més s’ha d’emmarcar
en un context polític molt concret a la localitat salouenca. CiU i PP governen
junts amb un pacte que estableix que el maig vinent el cap de files popular,
Mario García, assumirà l’alcaldia de la capital de la Costa Daurada, però des
de fa mesos sonen tam-tams de guerra dins d’aquest pacte i cada cop agafa més
cos la possibilitat que el pacte s’esberli i els populars es quedin sense
aquest anhelat any d’alcaldia.
Qui és Mario
García, el cap de llista popular a Salou? Es tracta d’un polític jove, amb quaranta anys acabats de fer i que va ser el
número u del PP a la capital de la Costa Daurada per primer cop el 2011. Es
tracta d’una aposta personal del líder del partit a Tarragona, Alejandro
Fernández, que va jubilar la vella guàrdia representada per Alberto del Hierro.
Un canvi generacional i d’estil. Un estil molt alejandrista. Hi ha molts
punts de contacte entre l’estratègia del tarragonisme-espanyolisme radical de
Fernández i aquesta capitalitat turística espanyola de Salou.
Els anhels
independentistes fan mal a les capitalitats de Tarragona i Salou,
administrativa i turística respectivament. Aquest és el relat, que es veu
reforçat pels grans diaris estatals de l’entorn del PP que reforcen la tesi que
l’independentisme fa mal al turisme de Salou perquè els espanyols davant
d’aquest panorama escullen altres opcions. El que ha aconseguit el cap de files
del PP de Salou és que es oposin d’acord el seu soci de govern, l’oposició i el
sector turístic a rebutjar la campanya i desmentir amb dades les teories
populars, desmuntant l’estratègia conservadora: igual que a la demarcació de
Tarragona els partidaris de la independència són els mateixos o més que en
altres zones de Catalunya, nous mercats turístics com el rus reserven abans i
queden menys places hoteleres pel turisme estatal i aquest descens res té a veure
el procés independentista. Això sí, després d’aquesta singular campanya del PP
de Salou, la imatge de Mario García és ara més la del cap de l’oposició que la
d’un lleial soci de govern de CiU que en mig any ha d’assumir l’alcaldia.
Publicat al setmanari Notícies TGN
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada