dijous, de novembre 25, 2010

Disfrutant amb Harry Potter

Enmig de tanta campanya electoral i prèvia interminable del Barça-Madrid és interessant i recomanable veure que hi ha vida més enllà i fugir de l’empatx. Per exemple, anant al cinema. Fa uns dies vaig anar a veure la darrera pel•lícula de saga de Harry Potter. Disfruto amb les aventures del jove mag i els seus amics en un univers que em retorna a la infantesa. No hi podia faltar. El fenomen Potter em va agafar grandet i no he llegit cap dels llibres que han devorat altres generacions, però si que he vist la mitja dotzena de pel•lícules que s’han fet. N’hi ha de millors i de pitjors, però són molt recomanables.

L’autora dels llibres, J.K. Rowling, crea un univers que beu de moltes bandes, però amb detalls molt originals i que ha captivat a milions de lectors. Les pel•lícules han acabat d’arrodonir un fenomen que arribarà al seu final el juliol vinent amb la segona part de Harry Potter i les reliquies de a mort. En aquest últim lliurament, els protagonistes ja estan molt crescuts i les trames es tornen més adultes. Els espectadors de les primeres pel•lícules també han crescut i es senten més a gust amb la foscor que embolcalla aquest penúltim film de la saga i uns paisatges magnífics. Té moments bons, com la burocràcia extrema al Ministeri de la Màgia. Jo vaig disfrutar i no m’estranya l’èxit absolut de taquilla que ha tingut. Aneu-la a veure.

6 comentaris:

Marta Salvat ha dit...

Veus Jordi, un cop que no parles de política ni esports i automàticament vaig a llegir què has posat.
Potser sí que aniré a veure el Harry Potter, si tu la recomanes...;)

Zarita ha dit...

Jordi, et recomano si mai tens temps que et llegeixis els llibres. Són molt millors que les pel·lícules i més rics en matisos. I hi ha molta gent de la teva generació que se'ls llegeix :)
Estic d'acord amb tu que la darrera pel·lícula està molt bé (no puc dir el mateix de les dues anteriors, però) i m'afegeixo a la recomanació.
(Azahara)

Zarita ha dit...

Jordi, si mai tens temps, et recomano que llegeixis els llibres. Són molt millors que les pel·lícules, i si aquestes ja t'agraden, segur que ho disfrutaràs :)
M'afegeixo a la recomanació. La darrera pel·lícula està molt i molt bé (no puc dir el mateix de les dues anteriors, però).

jordi salvat ha dit...

Ai germaneta! Ja veus que parlo d'altres coses que no sigui política i esports. En prenc nota i intentaré parlar d'altres temes... I ja em diràs que tal la peli.

jordi salvat ha dit...

Hola Zarita,

Una agradable sorpresa veure que tens un blog i que ja fa forçs temps que funciona. Ja et pots considerar convidada al programet que faig a Ona la Torre 'Blogs a Ona la Torre'. Ho concretem passat el Pont.

Els llibres de Harry Potter hi ha gent de la meva i de generacions anteriors que se'ls llegeixen. I diuen que estan bé. El problema és que hi ha tants llibres bons (o que et penses que són bons) per llegir i tan poc temps! Però igualment m'ho apunto.

Una abraçada!

Francesc Mercadé ha dit...

Jordi, jo soc dels qui a més de llegir els llibres també veuen les películes. Els considero productes culturals distints. Podem comparar unes i altres películes, o uns i altres llibres de la saga Potter. Però no llibres i películes. Jo estic amb la Marta, et recomano la lectura dels llibres que de fet són l'orígen del fenòmen. Per mi les películes no passen de ser una mena de resum o "abstract" de l'argument de cada títol. Em va passar el mateix amb la saga Milènium, llibres i películes: productes molt diferents.
Fins aviat