diumenge, d’abril 11, 2010

TV Mítica (XVII): V



Aquests dies TV3 ens està afusellant a totes hores amb la promoció de l'estrena d'V. Els visitants. Es tracta d'una remake de la mítica sèrie dels anys vuitanta que va marcar a més d'una generació, entre les quals la meva. M'hi vaig enganxar bastant començada però recordo el ritual del dissabte a la tarda -a l'hora que ara fan Cine de barrio- de posar-se davant de la tele a gaudir de la lluita de la Resistència contra aquesta llangardaixos disfressants d'humans arribats de l'exterior per exterminar la raça humana. La imatge de Diana -una de les caps dels invasors- menjant un ratolí és una icona de l'època, que imitàvem amb gominoles.

V és un producte genuí de l'època reagganiana. Potser per dissimular, els visitants vestien un uniforme vermell i lluïen un símbol inspirat en l'esvàstica nazi enlloc de la falç i el martell. La Resistència contra els extraterrestres estava comandada per un periodista, Mike Donovan -interpretat per un Mark Singer que ja no va fer res més de bo- i una doctora, la July (Faye Grant). Hi havia pèrfides lideresses dels invasors, visitants bons, una nena nascuda d'un humà i un extraterrestre, pistoles làsers, naus espacials... un còctel que ens feia disfrutar a infants i joves de l'època, que col·leccionàvem cromos de la sèrie -que regalava la revista Teleindiscreta- que llavors començava- o ens vestíem de visitants per Carnaval.

Els remakes sovint fracassen perquè no poden lluitar amb la sèrie original profundament mitificada tot i uns millors efectes especials. Tinc ganes de veure aquesta actualització d'una de les sèries de referència de la meva infantesa i la seva actualització un quart de segle després. Tinc confiança en una Resistència contra els malvats invasors liderada per la Juliet de Perdidos.