dilluns, de juny 06, 2011

'Berni Álvarez. Una vida rere els 6,25', més que bàsquet

Feia temps que volia escriure aquest post, però no acabava de trobar el moment. Fa ja una colla de dies que vaig acabar de llegir el primer llibre de l’Octavi Saumell. El bàsquet no és el meu esport favorit i he de confessar que em feia una mica de mandra llegir aques llibre, però per un altra banda tenia ganes de veure que havia escrit un bon amic. La dedicatòria que l’Octavi em va fer el dia de la presentació m’empenyia a arrencar la lectura i no vaig tardar gaire a començar-lo i, a mesura que m’anava endinsant en la biografia del millor jugador de bàsquet tarragona de la història, el llibre m’anava atrapant més i més. M’enganxava i el vaig acabar més ràpid del que em pensava.

Berni Álvarez. Una vida rere els 6,25 és un bon llibre i encara té més mèrit per ser l’opera prima de l’Octavi. Ha sabut captar molt bé el costat més humà del personatge i anar més enllà de la fredor dels números de l’esport de l’estadística. Ens descobreix algunes petites misèries i moltes petites grandeses de l’esport semi-professional i professional. Està molt ben estructurat. Ens permet conèixer un esportista exemplar però també una gran persona. I ho a través de l’opinió de fins a 29 persones. Per tant, us convido a llegir aquest llibre. No us decebrà.

1 comentari:

Octavi ha dit...

Moltes gràcies mestre!!!