dissabte, de maig 10, 2008

Cròniques de l'altra banda (VII)


Aquesta sermana arribo una mica més tard, però és que estic inmmers en el 7è Congrés de la Premsa Comarcal i Local de Catalunya, que s'estè celebrant ahir i avui a Valls. És una trobada que la trobo molt interessant per la meva tasca actual i també perquè durant la majoria de la meva carrera professional m'he dedicat a aquest tipus de publicacions. Però parlaré d'aquest congrés en una altre post ja que té prou entitat i en surten reflexions interessants.

Ha estat una setmana intensa. He visitat el municipi de Cabra del Camp on em vaig entrevistar amb la regidora de Joventut, Festes, Ensenyament i Cultura, Laia Robert, que forma part d'un equip de govern molt jove liderat per l'alcalde, l'Andreu Ferré. Cabra és un municipi pel qual hi havia passat moltes vegades camí d'Andorra (Pla de Manta Maria, Cabra, Belltall, Tàrrega... i cap al país dels Pirineus) però mai hi havia parat. Vaig menjar un entrepà de pernil al bar que hi ha al carrer (carretera) principal -era hora d'esmorzar- repassant 'El Vallenc' i captant aquell ambient de "poble" i després de l'entrevista vaig fer una volta pels carrers de Cabra, on hi ha alguns racons amb un cert encant, com el que surt en la imatge, la Font de Sant Galderic.

Destacaria tres temes més de la setmana -a més del Congrés-. Un és el balanç davant dels mitjans que vam fer dimecres del Consorci per al Desenvolupament de l'Alt Camp (CODAC) que ha generat una inversió de 15 milions a la comarca -gairebé quatre de públics, la meitat de fomns europeus-. S'ha fet de tot. Des de cases i hotels rurals, a agrobotigues, passant per centres cívics o millores urbanes. També vam pesentar la Treckorientació de Santes Creus, una cusa que aquest diumenge -ai la pluja!- aplegarà 550 persones.

I acabo parlant-vos de seguretat i de la visita de diferents alcaldes i consellers comarcals a la Sudelegació del Govern dijous. L'Alt Camp pateix darrerament masses robatoris a habitatges i establiments comercials. Hi ha una sensació d'inseguretat i d'impunitat. L'època ede transició actual entre Guàrdia Civil i Mossos és molt temptadora pels lladres. Sembla que no hi harà més reforços però si actuacions puntuals per combatre aquestes accions. Si que es va arribar a la conclusió que les darreres setmanes hi ha hagut una millora. Per cert, Cabra del Camp és un dels municipis més castigats per aquestes accions i l'alcalde, Andreu Ferré, va fer de portaveu davant dels mitjans. I ho va fer molt bé. Era la setmana de Cabra.