dissabte, de maig 17, 2008

TV Mítica (IX): Castell de Cartes


Fa uns mesos l'Òscar Ramírez escrivia un comentari a un post sobre L'Escurçó Negre: "Per cert, fa uns anys TV3 va emetre una serie que eren sis capítols. Els tres primers es deien "jugada de rei" i la segona entrega "castell de cartes" i anava sobre un polític anglès que el cap del grup de l'oposició i acaba de primer ministre. Sabeu de quina serie us parlo? Sabeu on la puc aconseguir?". Jo també la recordava vagament com una serie molt bona , que em va fer disfrutar molt i també hi vaig dir la meva. Allí va quedar.

Aquesta setmana un tal Waldrod em va deixar un comentari en què ens oferia l'oportunitat de saber més coses sobre aquesta sèrie a través de dos enllaços: Hola, Sobre la sèrie "Castell de Cartes" trobareu més informació a:
http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Cards
http://www.bbc.co.uk/bbcfour/cinema/features/house_of_cards.shtml . M'he passejat per aquests enllaços i he recordat una gran sèrie.

Als que us agrada El ala oeste de la Casa Blanca segur que disfrutarieu amb aquesta sèrie de la BBC. Són productes diferents però tenen en comú el rerefons de la política-ficció. Castell de Cartes i la seva seqüela Jugada de rei els protagonitza un polític cínic, àcid, verinós, un Maquiavel a la màxima potència. És l'altra cara de la moneda del càndid James Hacker dee Sí, ministre. Estaria molt bé que el Canal 33 tornés a emetre aquesta sèrie dels noaranta que alguns recordem com gairebé una obra mestra.

2 comentaris:

Oscar Ramírez ha dit...

molt bé, molt bé!
Moltes gràcies per recollir el meu missatge i parlar-ne i sobretot pels enllaços. Com a mínim alguna cosa podré recordar mentre els tafanejo. Llàstima que de moment no la tornin a emetre. Per a mi, era molt bona.

Anònim ha dit...

Arran de l'adaptació de Kevin Space han publicat la original britànica:


http://cine.fnac.es/a663988/Pack-The-House-Of-Cards-V-O-S-sin-especificar