dilluns, de maig 19, 2008

Ona la Torre fa un any (i una entrevista a Punt 6 Ràdio)


Aquest dilluns he participat en una tertúlia-commemoració del primer any de vida d'Ona la Torre. Hi participava en qualitat de representant del Club Escacs Torredembarra, al costat d'altres membres d'associacions: Pere Font (Armats), Gerard Torres (Balls Populars), Jordi Cañellas (Nois de la Torre), Esteve Morros (Sinibald de Mas) i l'escriptora i periodista Núria Gómez. La idea era debatre la relació entre la ràdio municipal i les entitats torrenques, però hem acabat parlant de tot una mica.

He recordat com de complicat ha estat que Torredembarra tingui una ràdio municipal. He rememorat a mitjans dels 90, quan començava la carrera de Periodisme,
i em vaig moure per engegar una ràdio municipal i em vaig trobar amb un mur infranquejable: la manca total de voluntat política fruit de la por a un nou mitjà de comunicació. Les generacions anteriors a la meva els havia passat el mateix. Afortunadament, Lecha, Ciuró o Jiménez si que han cregut en una ràdio local i ara és una realitat. Jo hi he contribuït amb una secció de blocs.

Té encara molt camí a recórrer, però en un any ha fet molta feina. Li cal augmentar l'índex de coneixença entre la ciudadania (només es cura amb el temps) i fer el salt a internet. Les ràdios dels 80 i els 90 ho van tenir més fàcil que ara, amb les emissores generalistes tan consolidades. Ona La Torre (107.0 FM) té molt camí a recórrer. Felicitats Albert Bonet, Xavier Zaragoza, Eloi, Maria i companyia!

Dilluns que ve iniciaré la segona temporada parlant de blocs a Ona La Torre. Serà cada dilluns a les 17 hores. Tinc ganes de tornar-hi i és que la ràdio ha estat sempre per a mi una amant que sempre torna. La penúltima trobada va ser el 30 d'abril a Punt 6 Ràdio. L'emissora de la capital del Baix Camp, a la qual hi vaig tornar deu anys després i hi vaig trobar l'encant de les emissores que surten endavant amb pocs recursos, fa una secció en el magazine de tarda en què entrevisten blocaires i aquell dia em va tocar a mi. Si em voleu sentir podeu entrar al bloc del David Fernández i anar al pocdcast de la dreta. També hi trobareu la resta d'entrevistes a blocaires tan insignes com l'Octavi o la Maria Rosa Martí.