dilluns, d’abril 25, 2011

Després de Sant Jordi

El Sant Jordi 2011 ha estat molt especial per a mi. Recordo quan estudiava Periodisme a la Universitat Autònoma i amb els companys i companyes de classe baixàvem a la tarda a les rambles barcelonines i veiem signar llibres als autors sovint m’imaginava sent jo qui signava. I uns quants anys aquest somni íntim s’ha convertit en realitat. Primer, a Torredembarra, després a Tarragona i finalment altre cop al meu poble. Ja havia signat uns quants exemplars en les presentacions dels dos llibres, però envoltat de més llibres, de roses i de molta gent encara més més gratificant.

El Sant Jordi 2011 va ser especial a Torredembarra. La coincidència amb el Dissabte Sant i l’ambient preelectoral va multiplicar la presència de paradetes i de visitants. Era dia de best-sellers, de les darreres novetats i dels autors mediàtics –una mica menys que altres anys-, però vaig signar una vintena d’exemplars de Pensaments Diversos i el que fa més il·lusió, a amics i coneguts, a qui pots singularitzar la signatura i trobar aquella complicitat tan plaent per ambdues parts. Estic molt content del ressò d’aquest llibre. Al programa especial d’Ona la Torre se’n va parlar força –ho agraeixo als qui ho van fer- i més d’un candidat a l’alcaldia –dels novells- el va adquirir. Espero que els sigui útil per aquesta nova aventura que han emprès.

El Sant Jordi 2011 també va ser especial a Tarragona. La Rambla Nova bullia de gent i ambient amb un sol que brillava amb força, potser va ser el moment del cap de setmana llarg que més ho va fer. Vaig estar una horeta a l’estand del Partit Popular signant exemplars d'Alejandro Fernández. Anatomia d’una passió, al costat del biografiat i d’altres dirigents i militants de la formació conservadora. Us deixo aquesta foto per la posteritat. Cada cop tinc més clar que aquest llibre ha estat un gran exercici de democràcia i espero que hagi agradat als qui ja l’heu llegit. Les crítiques que he tingut fins ara han estat bones.

El Sant Jordi és una festa que ha de tenir continuïtat. El llibre que us han regalat o el que us heu comprat no és per deixar-lo en una prestatgeria sinó per disfrutar-lo llegint. I no espereu només a Sant Jordi per comprar llibres. Feu-ho durant tot l’any per disfrutar d’aquest gran plaer que és la lectura.