Aquí podeu llegir i comentar reflexions, pensaments, crítiques que de tant en tant vaig penjant. Política, comunicació, llibres... i de la vida en general. Més o menys el que els qui en saben diuen que no ha de ser un blog
dimecres, de gener 30, 2008
I ara toquen vies ràpides més estretes
El Govern de la Generalitat em fa més por que una pedregada quan tracta temes de trànsit. Després de l’animalada d’obligar a circular a menys de 80 km/h a l’àrea metropolitana per una suposada millora del medi ambient, rebatuda pel Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), el director del Servei Català de Trànsit ens sorprèn anunciant que estan estudiant reduir l’amplada dels carrils de les vies ràpides. Pérez Moya raonava aquesta mesura perquè la sensació de velocitat faria que els conductors aixequessin el peu de l’accelerador. Les reaccions des de la immensa majoria de la societat han estat de rebuig. El cap de l’amic Pérez Moya, el conseller Saura, ha hagut de treure aquest dimarts la manguera i apagar l’incendi dient que la mesura no té data, només és una possibilitat... Aquesta manera d’actuar no és seriosa.
Quan dilluns vaig sentir la mesura d’estrènyer els carrils em vaig indignar bastant. Cada nit, quan torno de treballar, haig de passar per un tram d’autopista en què les obres han obligat a fer més estrets els carrils. Passo una estona no massa agradable. Més que sensació de velocitat la tinc d’inseguretat i més quan camions que pesen unes quantes tones m’acompanyen en el trajecte. Les vies ràpides són per a córrer més que en la resta de carreteres. No són per emular Fittipaldi i anar a 180 km/h però tampoc per circular a 70 o 80 km/h i amb uns carrils que amb prou feines hi passa un cotxe. De la mateixa manera no es poden a anar fent ral·lis per les carreteres comarcals. Però les autopistes són per córrer. Amb límits, però per córrer. Per alguna cosa paguem peatges!
Publicat al diari Aquí el dimecres 30 de gener
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
10 comentaris:
aquesta idea ... l'han vist de veure´m amb els meus pantalons ficats ??? ... sí, cada cop més ajustats !!! ... salut
Sona ridícul, però de moment les dades són les que són. Des de que ICV gestiona trànsit i mossos han reduït a la meitat els morts a la carretera. Potser avui més d'alguna mare i pare no plora la mort del seu fill. Està bé frivolitzar, però la vida d'una persona no té preu.
Em sembla que ja he entès què volia dir el director del Servei Català de Trànsit de la conselleria del senyor Saura quan ahir, en el programa d'Antoni Bassas, preconitzava que per resoldre els neguits que genera en els conductors atrafegats la prohibició de circular a més de vuitanta quilòmetres per hora pels voltants de Barcelona es fessin els carrils més estrets.
Vindria a ser com si jo, entestat a mantenir-me sense els deu quilos que em sobraven i que he perdut per culpa de la pneumònia , mengés a partir d'ara la sopa en un bol petit i amb cullereta de cafè i els bistecs me'ls servissin en un plat de postres.
Tranquil·litza saber que tenim en el poder gent amb idees.
Gent amb INICIATIVA, vaja.
Quan van posar la limitació a 80 km. a les autopistes d'entrada a Barcelona, van dir que es feia per reduir la contaminació, i els accidents, doncs be, estrènyer els carrils, no se si reduiria la contaminació, però de segur que els accidents augmentarien de forma ostensible, ja que el risc de topada en cas de distracció, seria molt mes gran, perquè en els avançaments, els vehicles estarien mes junts.
I pels camions, es molt arriscat fer un avançament quan no hi ha un mínim de distància de seguretat.
estan fent els tres carrils de Tarragona al Vendrell i com que no els hi cap, han ideat aquesta història recambolesca
salutacions
Les autopistes i autovies d'Euskadi (almenys per les que he passat jo, la que va de Donosti a Bilbao, i les del voltant de Donosti) tenen els carrils més estrets que aquí. No vegeu amb la pluja, els camions, els adelantaments... mama por.
Si ara ho fan aquí, por cada dia.
PD.: Salvat, a veure quan canvies l'enquesta!
Guantxo.
Jordi, encara no em crec que una persona com tú hagi pogut publicar una notícia com la del diari Aquí respecte la Concessió de l'Aigua a Torredembarra...però es pot saber d'on vas treure la informació??? no sé si és un error d'interpretació o si qui et va informar tenia ganes de putejar-te, però la patinada és evident. I la rectificació de l'endemà...pitjor.
Anònim de les 12:42
Sobre la darrera providència del jutge sobre l'adjudicació del contracte de l'aigua, l'únic que he fet amb els dos articles que he firmat a l'Aquí és fer de missatger dels posicionaments de diferents forces polítiques davant aquest document. No estic a favor ni d'uns ni dels altres.
Altres fonts independents que consultat m'han informat que la providència està molt mal redactada i d'aquí deriven les diferents interpretacions sobre la suspensió o no del contracte de l'aigua.
No crec ni que hagi patinat ni have estat putejat.
Per tant, haurem de'esperar l'auto del jutge que no tardarà masses dies. Pot ser que sí o que no. I després ja en parlarem.
La teva afirmació és "El jutge ha suspès l'acord del ple" i això és una conclusió teva, no la de cap partit polític, no ho intentis confondre. Això és literalment fals no s'ha suspès cap acord de cap ple.
al Jordi Salvat la té amb els d'ICV des de fa temps. Tant se li en fot que morin cada any a l’estat espanyol 16000 persones (3000 a Catalunya) per la contaminació atmosfèrica. I tant se li en fot la gent que perd els fills a la carretera. Si viatges una mica més enlla de Torredembarra i Reus, per Europa per exemple, veuràs que mesures similars s'han aplicat a moltes àrees metropolitanes de ciutats europees que no són governades per partits com ICV, a qui culpes de tot el que fa malament el govern. A veure si l'aire net s'emporta la mala llet que tens cap a Iniciativa.
Publica un comentari a l'entrada