dimarts, de febrer 21, 2012

Amics de les Arts i Mishima: música 2.0



La setmana passada va sortir a la venda el nou treball dels Amics de les Arts i aquest dimarts hem pogut sentir el primer single del nou disc del Mishima, que haurem d'esperar fins a finals de març per disfrutar-lo sencer. Es tracta de dos dels grups de més èxit del moment de la música en català, que ja podem dir sense por d'exagerar que viu una segona etapa d'or després de la viscuda als inicis dels noaranta. Els Amics i Mishima comparteixen també un domini de les noves tecnologies i les xarxes socials, vital fer fer-se un lloc en una indústria musical que viu un moment de canvis encara imprevisibles.

En la Tinet Jornada de l'any passat els Amics de les Arts hi van participar per explicar l'ús que han fet d'internet i de les xarxes socials durant la seva carrera i van afirmar que ho consideren un pilar del seu èxit. Amb Espècies per catalogar han sabut crear aquest efecte in crescendo, donant a conèixer dues cançons abans del treball complet: Monsieur Costeau i Louisiana o els camps de cotó. Ja ho van fer Manel l’any passat amb Aniversari i Boomerang i els va anar molt bé.



Mishima també ens ha ofert un tast del nou disc: L'última resaca. Van dir que penjarien el tema el 21 de febrer i passaven escassos minuts de la mitjanit i ja la vam poder escoltar. Haurem d'esperar fins a finals de març per gaudir de tot el disc d'un dels grans grups catalans del moment. Facebook, Twitter, Youtube són eines bàsiques per a un grup de música a la segona dècada del segle XXI, que s'uneixen al Myspace i a l'itunes. Ara, si pots treure el cap a la ràdio i sobretot a la televisió, encara millor.

I sinó que els ho diguin als Obeses. El osonencs ja han pujat uns quants esglaons després de l'aparició estel·lar a l'APM i aquest cap de setmana els podiem sentir (i veure) a RAC-1, on ja els qualifiquen de grup de moda. En el món de la música tot va molt ràpid i l'acceleració encara augmenta amb la introducció de les xarxes socials, que ofereixen grans oportunitats. Hem vist i veurem casos d'èxit com els de Mishima i els Amics de les Arts.